Import dat do systému Netspedice přes webovou službu
Na adrese: http://objednavky.fofrcz.cz:4434 (nebo https://objednavky.fofrcz.cz:4433) naleznete webovou službu pro automatický příjem dat. Pro webovou službu je povolen import pouze souborů typu XML.
Metoda příjem dat
Pro úspěšné odeslání je potřeba v odesílací funkci „PrijemDat_v2“ vyplnit následující parametry:
- id_firma
- Vaše ID pro přihlášení do objednávkového systému (vpravo nahoře číslo za křížkem po přihlášení do objednávek).
- kod_pobocky
- Další závorka za id – dvouznakový řetězec
- uzivatel_fofr
- Jméno uživatele použitého pro přihlášení do systému
- xml_data
- xml data
- odeslat_automaticky
- zadejte ‚T‘ pouze pokud by jste chtěli data nahrát do rozhraní a okamžitě je odesílat na pobočku bez zásahu uživatele, jinak zadejte ‚F‘
Nově metoda příjem dat provádí i automatickou kontrolu a opravu zdrojového XML.
Dále automaticky blokuje vytváření duplicitních zásilek, informace o zablokování je uvedena v elementu <CHYBA_PREPRAVY> a v elementu <SHIPMENT_NUM> se navrátí číslo již existující zásilky.
V případě úspěšné validace a platného přihlášení do systému nahraje zdrojové přepravy, zboží a přílohy do databáze.
Vrací hlášení v podobě XML formátu včetně chyb, pokud se vyskytne v průběhu validace či v průběhu nahrávání do databáze.
Pokud data chcete pouze otestovat, bez toho, aby se hned odeslala, nastavte id_firma na hodnotu 999999 a kod_pobocky na CB. Funkce pouze otestuje správnost dat a navrátí hlášení v xml formátu.
Příklad navrácené zprávy:
<?xml version="1.0"?>
<RESULT>
<CHYBA_VALIDACE>XML je validni</CHYBA_VALIDACE>
<PREPRAVA>
<CISLO>1</CISLO>
<SHIPMENT_ROK>2021</SHIPMENT_ROK>
<SHIPMENT_NUM>7011409419</SHIPMENT_NUM>
<PREPRAVA_ID>8773902</PREPRAVA_ID>
<CENTRE_ORIGIN>UL</CENTRE_ORIGIN>
<CENTRE_FROM>BL</CENTRE_FROM>
<CENTRE_TO>ZR</CENTRE_TO>
<CENA_BEZ_DPH>130,66</CENA_BEZ_DPH>
</PREPRAVA>
</RESULT>V navrácené zprávě se mohou vyskytnout následující chybové elementy:
- <CHYBA_VALIDACE>
- Obsahuje buď potvrzení, že XML je validní nebo konkrétní validační chybu.
- <CHYBA_VYPOCTU>
- Chyba vzniklá při výpočtu ceny přepravy/ přeprava s požadovaným číslem již existuje.
- <CHYBA_PREPRAVY>
- Chyba vzniklá při výpočtu ceny přepravy.
- Zásilka je duplicitní a proto nebude vytvořena.
- <CHYBA_DATUM>
- Slouží pouze jako upozornění na změnu/doplnění datumu.
Pokud máte problémy s validací vašich souborů, je zde možnost kontaktovat it@transforwarding.cz ohledně opravy namespace, pořadí elementů a některých hodnot.
V současnosti je povolený zdroj pouze XML soubor.
Log změn
// 19.04.2023 přidán nepovinný element <SKUPINA_OBJEDNAVEK> do vstupního XML // 29.10.2024 přidán nepovinný element <FAKTURACNI_CENA_OBJEDNATEL> do vstupního XML // 28.11.2024 přidána blokace duplicitních zásilek v rámci dne // 28.03.2025 přidány nepovinné elementy <ODESILATEL_NUTNE_AUTO_S_CELEM>, <PRIJEMCE_NUTNE_AUTO_S_CELEM> a <NESTOHOVATELNE> do vstupního XML // 09.04.2025 přidán nepovinný element <TYP_OBJEDNAVKY> do vstupního XML
Metoda stav zásilky
Pro úspěšné odeslání je potřeba v odesílací funkci „StavZasilky“ vyplnit následující parametry:
- id_firma
- Vaše ID pro přihlášení do objednávkového systému (vpravo nahoře číslo za křížkem po přihlášení do objednávek).
- kod_pobocky
- Další závorka za id – dvouznakový řetězec
- uzivatel_fofr
- Jméno uživatele použitého pro přihlášení do systému
- rok
- Rok odeslání zásilky
- shipment_num
- číslo zásilky
- code_objednatel
- kód objednatele
Je třeba vždy správně vyplnit rok a číslo zásilky nebo kód objednatele. Funkce vrací zprávu o stavu zásilky v xml formátu. Číselník stavů naleznete zde.
Příklad navrácené zprávy:
<?xml version="1.0"?> <RESULT> <SHIPMENT_ROK>2020</SHIPMENT_ROK> <SHIPMENT_NUM>3318220477</SHIPMENT_NUM> <PREPRAVA_ID>5868542</PREPRAVA_ID> <CENTRE_ORIGIN>CB</CENTRE_ORIGIN> <CENTRE_FROM>CB</CENTRE_FROM> <CENTRE_TO>BR</CENTRE_TO> <STATUT_NETSPEDICE>POŘÍZENÁ - EXPORTOVANÁ</STATUT_NETSPEDICE> <DATUM_PORIZENI_NETSPEDICE>2020-05-28T07:22:13+02:00</DATUM_PORIZENI_NETSPEDICE> <DATUM_EXPORT_NETSPEDICE>2020-05-28T10:49:24+02:00</DATUM_EXPORT_NETSPEDICE> <CENA_BEZ_DPH>347</CENA_BEZ_DPH> <STAV_ZASILKY_ID>6</STAV_ZASILKY_ID> <STAV_ZASILKY_POPIS>doručená</STAV_ZASILKY_POPIS> <STAV_ZASILKY_DATUM>2020-05-29T15:14:49+02:00</STAV_ZASILKY_DATUM> <URL_TRACK_TRACE>https://objednavky.fofrcz.cz/sleduj-fofr/2020/3318220477</URL_TRACK_TRACE> </RESULT>
Metoda Přeprava Info
Slouží k získání informací o přepravě a to zejména pro výpočet ceny přepravy, případně vrátí chybové hlášení.
Pro úspěšné odeslání je potřeba v odesílací funkci „PrepravaInfo“ vyplnit následující parametry:
- id_firma
- Vaše ID pro přihlášení do objednávkového systému (vpravo nahoře číslo za křížkem po přihlášení do objednávek).
- kod_pobocky
- Další závorka za id – dvouznakový řetězec
- uzivatel_fofr
- Jméno uživatele použitého pro přihlášení do systému
- xml_data
- xml data
Pokud chcete použít tuto metodu pouze pro výpočet ceny přepravy bez vyplnění adresy odesílatele, příjemce a ostatních informací o přepravě, musíte uvést v XML elementech všechny údaje, na kterých je závislý výpočet ceny za přepravu. Jsou to minimálně PSČ odesílatele a příjemce – pro určení kilometrické vzdálenosti a středisek FOFRu odkud a kam bude zásilka převážená. Dále popis všech jednotlivých manipulačních kusů zboží zásilky pro přepravu (hmotnost a případně objem nebo rozměry).
Když chcete u příjemce vybírat dobírku, je nutné uvést i hodnotu pro výpočet doběrečného XML element <DOBIRKA> a <DOBRKA_MENA>.
Jestliže máte požadavek na odesílání placených SMS zpráv příjemcům zboží, je to také nutné uvést v datech XML element <PRIJEMCE_SMS_PLACENA>.
Všechny další elementy, které jsou v popisu uvedené jako povinné, je nutné vyplnit nějakou hodnotou, např. <ODESILATEL_FIRMA> X </ODESILATEL_FIRMA>.
Vzor XML v minimální podobě naleznete zde.
Funkce vrací zprávu v XML formátu.
Příklad navrácené zprávy:
<FOFR>
<RESPONSE>
<PREPRAVA_CISLO>1</PREPRAVA_CISLO>
<CENTER_FROM>OV</CENTER_FROM>
<CENTER_TO>PZ</CENTER_TO>
<PRICE_WITH_VAT>488,36</PRICE_WITH_VAT>
<PRICE_WITHOUT_VAT>403,6</PRICE_WITHOUT_VAT>
<GOODS_TOTAL_WEIGHT>30</GOODS_TOTAL_WEIGHT>
<GOODS_TOTAL_VOLUME>0,01</GOODS_TOTAL_VOLUME>
<GOODS_TOTAL_COLLI>2</GOODS_TOTAL_COLLI>
<DISTANCE_KM>395</DISTANCE_KM>
<SELECTED_MODUL>B</SELECTED_MODUL>
</RESPONSE>
</FOFR>V případě chyby výpočtu se vrací XML v následující podobě:
<FOFR> <CHYBA_VYPOCTU>Přeprava nemohla být vytvořena z důvodu: X</CHYBA_VYPOCTU> </FOFR>
A v případě chyby validace, XML vypadá následovně:
<FOFR> <CHYBA_VALIDACE>XML není validní, chyba X</CHYBA_VALIDACE> </FOFR>
Metoda Přeprava Polepky
Slouží k navrácení polepek zadané přepravy ve formátu base64. Formát polepky je daný podle nastavení v profilu uživatele NetSpedice. Tisk na A4 (7×2,5×2), pás termo 90x40mm
Pro úspěšné odeslání je potřeba v odesílací funkci „PrepravaPolepky“ vyplnit následující parametry:
- id_firma
- Vaše ID pro přihlášení do objednávkového systému (vpravo nahoře číslo za křížkem po přihlášení do objednávek).
- kod_pobocky
- Další závorka za id – dvouznakový řetězec
- uzivatel_fofr
- Jméno uživatele použitého pro přihlášení do systému
- shipment_num
- Jedno nebo více čísel zásilek, oddělených čárkami
- pozice_polepky
- Řetězec číselné pozice první polepky na stránce v případě tisknu na A4, kde systém sleduje pozici poslední tisknuté polepky a nabízí další volnou podle počtu polepek.
- Nepovinný parametr
Funkce vrací zprávu ve formátu xml. V případě chybějících nebo prázdných parametrů funkce vrátí xml s tagem CHYBA, v případě správného nastavení vrátí v tagu RESPONSE base64 podobu pdf.
Příklad navrácené zprávy:
<?xml version="1.0"?> <RESULT> <RESPONSE>...... Base 64 encoded pdf ........</RESPONSE> </RESULT>
Metoda Zrušení přepravy
Slouží ke zrušení přepravy. Buď vytvoří požadavek na zrušení přepravy, nebo pokud to stav přepravy dovoluje, ji hned zruší.
Pro úspěšné odeslání je potřeba v odesílací funkci „ZruseniPrepravy“ vyplnit následující parametry:
- id_firma
- Vaše ID pro přihlášení do objednávkového systému (vpravo nahoře číslo za křížkem po přihlášení do objednávek).
- kod_pobocky
- Další závorka za id – dvouznakový řetězec
- uzivatel_fofr
- Jméno uživatele použitého pro přihlášení do systému
- shipment_num
- Číslo zásilky
Funkce vrací zprávu ve formátu xml. V případě chybějících nebo prázdných parametrů funkce vrátí xml s tagem CHYBA, v případě správného nastavení se vrátí ID přepravy, které bylo ovlivněno a stav, ve kterým se přeprava nachází.
Příklad navrácené zprávy:
<?xml version="1.0"?> <RESULT> <PREPRAVA_ID>000001</PREPRAVA_ID> <STATUS>Přeprava smazána</STATUS> </RESULT>
Metoda Sken polepky
Slouží k předání informace o změně stavu přepravy po naskenování polepky. Použití pouze pro integraci externích čteček.
Pro úspěšné odeslání je potřeba v odesílací funkci „SkenPolepky“ vyplnit následující parametry:
- id_firma
- Vaše ID pro přihlášení do objednávkového systému (vpravo nahoře číslo za křížkem po přihlášení do objednávek).
- kod_pobocky
- Další závorka za id – dvouznakový řetězec.
- uzivatel_fofr
- Jméno uživatele použitého pro přihlášení do systému.
- ean
- Je typ CODE 128B a obsahuje:
- číslo zásilky FOFR (10)
- kód balíku (3)
- kód zakládajícího střediska (2)
- kód odesílacího střediska (2)
- kód dodacího střediska (2)
- poslední 2 čísla z roku pořízení zásilky (2)
- Čárový kód tedy například obsahuje tuto informaci: 3420032529101CBCBDC16. Více informací naleznete zde.
- Je typ CODE 128B a obsahuje:
- typ_zpravy
- Číselný kód stavu zásilky.
- 32 (naložení na vozidlo)
- 34 (vyložení na CP)
- Číselný kód stavu zásilky.
- datum_a_cas
- Datum a čas naskenování polepky.
- Podporovaný formát:
- DD/MM/YYYY hh:mm:ss
- DD/MM/YYYY hh:mm
- soupiska
- Aktivní soupiska nebo prázdný string.
- Seznam aktivních soupisek lze získat metodou SeznamAktivnichSoupisek
- Podporovaný formát:
- 2022/KT/D/10/45 (rok/kód pobočky/typ soupisky/měsíc/číslo)
Funkce vrací zprávu ve formátu xml. V případě chybějících nebo prázdných parametrů funkce vrátí xml s tagem CHYBA, v případě správného nastavení se vrátí hlášení s tagem STATUS, zda vše proběhlo v pořádku.
Příklad navrácené zprávy:
<?xml version="1.0"?> <RESULT> <STATUS>OK</STATUS> </RESULT>
Metoda Seznam Aktivních Soupisek
Vrátí seznam všech aktivních soupisek dle zadaných parametrů, včetně detailních informací o každé jednotlivé soupisce. Použití pouze pro integraci externích čteček.
Pro úspěšné odeslání je potřeba v odesílací funkci „SeznamAktivníchSoupisek“ vyplnit následující parametry:
- id_firma
- Vaše ID pro přihlášení do objednávkového systému (vpravo nahoře číslo za křížkem po přihlášení do objednávek).
- kod_pobocky
- Další závorka za id – dvouznakový řetězec.
- uzivatel_fofr
- Jméno uživatele použitého pro přihlášení do systému.
- typ_soupisky
- Seznam možných typů:
- “D“ svozová / rozvozová pobočková soupiska
- “P“ převoz zásilek z pobočky na centrální překladiště
- “T“ převoz zásilek z centrálního překladiště na pobočku
- “I“ inventura zásilek na pobočce
- “S“ převoz zásilek na přímo mezi pobočkami
- Pokud místo jednoho z typů pošlete prázdný string, tak metoda vrátí soupisky všech typů.
- Seznam možných typů:
Funkce vrací zprávu ve formátu xml.
Příklad navrácené zprávy:
<RESULT>
<SOUPISKA_1>
<KOD_POBOCKY>KT</KOD_POBOCKY>
<ROK>2022</ROK>
<CISLO_SOUPISKY>2022/KT/D/12/65</CISLO_SOUPISKY>
<DOPRAVCE_FIRMA>Petr Prokeš</DOPRAVCE_FIRMA>
<RIDIC>Prokeš</RIDIC>
<RIDIC_TELEFON>736 520 745</RIDIC_TELEFON>
<SPZ>7C4 88-34</SPZ>
<URCENO>ČESKÉ BUDĚJOVICE</URCENO>
<ZASILKY_NAKLADA>S</ZASILKY_NAKLADA>
<SOUPISKU_PORIDIL>Šramhauserová</SOUPISKU_PORIDIL>
<DATUM_PORIZENI_SOUPISKY>12.12.2022 05:56:33.000</DATUM_PORIZENI_SOUPISKY>
<POCET_NALOZENYCH_ZASILEK>45</POCET_NALOZENYCH_ZASILEK>
</SOUPISKA_1>
<SOUPISKA_2>
<KOD_POBOCKY>KT</KOD_POBOCKY>
<ROK>2022</ROK>
<CISLO_SOUPISKY>2022/KT/D/12/66</CISLO_SOUPISKY>
<DOPRAVCE_FIRMA>Michal Kubíček</DOPRAVCE_FIRMA>
<RIDIC>Michal Kubíček</RIDIC>
<RIDIC_TELEFON>736 520 747</RIDIC_TELEFON>
<SPZ>4C9 91-41</SPZ>
<URCENO>J. HRADEC</URCENO>
<ZASILKY_NAKLADA>S</ZASILKY_NAKLADA>
<SOUPISKU_PORIDIL>Šramhauserová</SOUPISKU_PORIDIL>
<DATUM_PORIZENI_SOUPISKY>12.12.2022 05:59:47.000</DATUM_PORIZENI_SOUPISKY>
<POCET_NALOZENYCH_ZASILEK>27</POCET_NALOZENYCH_ZASILEK>
</SOUPISKA_2>
</RESULT>Metoda Sken Přepravní Listy
Slouží k získání skenů potvrzených přepravních listů zásilek.
Pro úspěšné odeslání je třeba v odesílací funkci „SkenPrepravniListy“ vyplnit následující parametry:
- id_firma
- Vaše ID pro přihlášení do objednávkového systému (vpravo nahoře číslo za křížkem po přihlášení do objednávek).
- kod_pobocky
- Další závorka za id – dvouznakový řetězec.
- uzivatel_fofr
- Jméno uživatele použitého pro přihlášení do systému.
- rok
- Rok odeslání zásilek
- shipment_num
- Jedno nebo více čísel zásilky, oddělených čárkami
- Maximálně 300 čísel zásilek
Funkce vrací zprávu ve formátu XML. V případě chybějících nebo prázdných parametrů funkce vrátí XML s tagem CHYBA, v případě správného nastavení vrátí v tagu RESPONSE base64 podobu zipu obsahující všechny nalezené přepravní listy.
Příklad navrácené zprávy:
<?xml version="1.0"?> <RESULT> <RESPONSE>...... Base 64 encoded zip ........</RESPONSE> </RESULT>
Metoda Seznam Aktivních Zásilek
Slouží k získání seznamu zásilek vzniklých v určeném časovém období.
Pro úspěšné odeslání je třeba v odesílací funkci „SeznamAktivnichZasilek“ vyplnit následující parametry:
- id_firma
- Vaše ID pro přihlášení do objednávkového systému (vpravo nahoře číslo za křížkem po přihlášení do objednávek).
- kod_pobocky
- Další závorka za id – dvouznakový řetězec.
- uzivatel_fofr
- Jméno uživatele použitého pro přihlášení do systému.
- datum_od
- Datum ve formátu DD.MM.YYYY, minimum, od kterého chcete vyhledat zásilky.
- datum_do
- Datum ve formátu DD.MM.YYYY, maximální datum, do kterého chcete vyhledat zásilky.
- vybrane_zasilky
- Číselná hodnota, která udává v jakém stavu mají být zásilky, které funkce navrátí.
- 0 – aktivní/neukončené zásilky
- 1 – doručené zásilky
- 2 – všechny zásilky bez ohledu na jejich stav
Funkce vrací zprávu ve formátu XML. V případě chybějících nebo prázdných parametrů funkce vrátí XML s tagem CHYBA, v případě správného nastavení vrátí v tagu RESPONSE seznam zásilek, jejich status a další informace.
Příklad navrácené zprávy:
<RESULT>
<ZASILKA>
<shipment_num>2210110433</shipment_num>
<id_prepravy>17938418</id_prepravy>
<CENTRE_ORIGIN>KV</CENTRE_ORIGIN>
<odes_stredisko>KV</odes_stredisko>
<prij_stredisko>HB</prij_stredisko>
<datum_p>21.03.2023 14:45:29.378</datum_p>
<datum_export>21.03.2023 14:46:27.527</datum_export>
<odes_firma>PKR s.r.o.</odes_firma>
<odes_ulice>Pražská 1001</odes_ulice>
<odes_psc>35001</odes_psc>
<odes_mesto>Cheb</odes_mesto>
<odes_stat>Česká republika</odes_stat>
<prij_firma>Jan Novák</prij_firma>
<prij_ulice>Masarykova 103</prij_ulice>
<prij_psc>28401</prij_psc>
<prij_mesto>Kutná Hora</prij_mesto>
<prij_stat>Česká republika</prij_stat>
<posledni_statut_na_cp_typ>4</posledni_statut_na_cp_typ>
<posledni_statut_na_cp_typ_text>přepravovaná</posledni_statut_na_cp_typ_text>
<posledni_statut_na_cp_datum_p>23.03.2023 00:17:24.736</posledni_statut_na_cp_datum_p>
<url_track_trace>https://objednavky.fofrcz.cz/sleduj-fofr/2023/2210110433</url_track_trace>
</ZASILKA>
<ZASILKA>
<shipment_num>2210110434</shipment_num>
<id_prepravy>17736007</id_prepravy>
<CENTRE_ORIGIN>KV</CENTRE_ORIGIN>
<odes_stredisko>KV</odes_stredisko>
<prij_stredisko>PL</prij_stredisko>
<datum_p>22.03.2023 07:25:30.074</datum_p>
<datum_export>22.03.2023 07:26:27.448</datum_export>
<odes_firma>PKR s.r.o.</odes_firma>
<odes_ulice>Pražská 1001</odes_ulice>
<odes_psc>35001</odes_psc>
<odes_mesto>Cheb</odes_mesto>
<odes_stat>Česká republika</odes_stat>
<prij_firma>Podzimer s.r.o.</prij_firma>
<prij_ulice>Zbraslavská 23</prij_ulice>
<prij_psc>15900</prij_psc>
<prij_mesto>Praha</prij_mesto>
<prij_stat>Česká republika</prij_stat>
<posledni_statut_na_cp_typ>4</posledni_statut_na_cp_typ>
<posledni_statut_na_cp_typ_text>přepravovaná</posledni_statut_na_cp_typ_text>
<posledni_statut_na_cp_datum_p>22.03.2023 23:37:09.897</posledni_statut_na_cp_datum_p>
<url_track_trace>https://objednavky.fofrcz.cz/sleduj-fofr/2023/2210110434</url_track_trace>
</ZASILKA>
</RESULT>
Metoda Stav Zboží Sklad
Slouží k získání současného stavu položky (nebo všech položek) na skladě.
Zákazník musí mít v nastavení účtu aktivovaný sklad, jinak bude výsledek vždy prázdný.
Pro úspěšné odeslání je třeba v odesílací funkci „StavZboziSklad“ vyplnit následující parametry:
- id_firma
- Vaše ID pro přihlášení do objednávkového systému (vpravo nahoře číslo za křížkem po přihlášení do objednávek).
- kod_pobocky
- Další závorka za id – dvouznakový řetězec.
- uzivatel_fofr
- Jméno uživatele použitého pro přihlášení do systému.
- kod_polozky
- Kód položky, které chceme zjistit stav.
Funkce vrací zprávu ve formátu XML. V případě správného nastavení se navrátí následující XML (může obsahovat více tagů POLOZKA):
<RESULT>
<POLOZKA>
<KOD_POLOZKY>NDT-KP208</KOD_POLOZKY>
<NAZEV>Těsnění KP208</NAZEV>
<PODSKLAD>Náhradní díly</PODSKLAD>
<BALENI>KARTON</BALENI>
<EAN>8020369080258</EAN>
<KUSY_STAV>20</KUSY_STAV>
<KARTONY_STAV>20</KARTONY_STAV>
<KUSY_STAV_IMPORT_DATA>0</KUSY_STAV_IMPORT_DATA>
<KARTONY_STAV_IMPORT_DATA>0</KARTONY_STAV_IMPORT_DATA>
<KUSY_STAV_NETSPEDICE>0</KUSY_STAV_NETSPEDICE>
<KARTONY_STAV_NETSPEDICE>0</KARTONY_STAV_NETSPEDICE>
</POLOZKA>
</RESULT>V případě že není nalezená žádná položka vypadá XML následovně:
<RESULT> <CHYBA>Žádná položka nebyla nalezena</CHYBA> </RESULT>
Metoda příjem dat – zastaralé
Podpora metody bude ukončena 31.12. 2025. Po tomto datu nebude možné odeslat touto metodou data.
Pro úspěšné odeslání je potřeba v odesílací funkci „PrijemDat“ vyplnit následující parametry:
- id_firma
- Vaše ID pro přihlášení do objednávkového systému (vpravo nahoře číslo za křížkem po přihlášení do objednávek).
- kod_pobocky
- Další závorka za id – dvouznakový řetězec
- uzivatel_fofr
- Jméno uživatele použitého pro přihlášení do systému
- xml_data
- xml data
- odeslat_automaticky
- zadejte ‚T‘ pouze pokud by jste chtěli data nahrát do rozhraní a okamžitě je odesílat na pobočku bez zásahu uživatele, jinak zadejte ‚F‘
Souboru XML s připojeným PDF souborem lze importovat pouze přes Webovou službu FOFR.
