FOFR – manuál

Dispečeři

Ráno

  1. Kufr s PL + zběžná kontrola nadrozměrných zásilek v kamionu
  2. Tisk přepravních listů z „T“ soupisky
    • Dotisknutí přepravních listů (PL) od zásilek vyložených navíc (příloha)
      • Po naskenování přes PDA skladem se objeví na ploše
    • Roztřídění PL podle tras řidičů
  • Zaměřit se na:
    • Adresa doručení
    • Druh zásilky (obal, hmotnost, rozměr)
    • Ostatní informace (požadavek na HČ, pevné datum doručení, číst poznámky, avizo…)
    • Plátce přepravy (fakturou / hotově)
    • Spárovat svoz + rozvoz z jedné adresy
    • Modul přepravy – B, F, C, V, P, N, S (příloha)
      • U modulu C a N je možné doručení i následující pracovní den – preference rozvozu je vždy týž den
      • Nerozvezené zásilky z předchozího dne mají na rozvoz PŘEDNOST
    • Výnos
  1. Přidat PL nerozvezených zásilek z předešlých dnů (dohoda na jiný termín doručení, nerozvezené v modulu C/N) a střediskových zásilek vytištěných předchozí den
  2. Avizované nahlášky přes EDI (SPEDICE: Modul FOFR -> Seznamy -> Avizované nahlášky z poboček – tisk PL + polepky (příloha)
  3. Rozdělení tras určuje disponent. Trasy nejsou pevně stanovené
  4. Po dokončení odnést na sklad PL + telefony a terminály ČSOB
  5. Založení Dodejových „D“ soupisek podle jednotlivých rozvozů je třeba správně vyplnit jméno řidiče + telefonní číslo + vozidlo + směr (u osobních odběrů do směru „REŽIJNÍ“)
  6. Založení podejové „P“ soupisky – vyplnit přepravce řidič, telefon, km, cena
  7. Vystavení seznamu dobírek z předchozího dne Modul FOFR -> dobírky -> Vytvořit nový příkaz…), odeslat data na ZC (příloha)

Doba do odjezdu řidičů

  1. Vyplnění škodového zápisu u poškozených zásilek nafocených ve skladu (sklad škody fotí a generuje prázdný formulář)
    • Podle fotek doplnit předgenerovaný formulář zápisu o škodě (ZOŠ)
      • Osoba
      • Škodu způsobil
      • Místo vzniku
      • Kusů poškozeno
      • Stručný popis škody
      • Na středisku provedeno (rozvážení/nerozvážení zásilky atd.)
    • Po vypsání formuláře ZOŠ -> tisk zápis o škodě -> jedná se o konečnou verzi zápisu -> ANO (tímto je ZOŠ odeslán)
    • Odeslání ZOŠ na CP do 12:00 hod
    • Pokud do 9:00 nejsou ZOŠ hotové je nutné nahlásit na střediska poškození zásilek
    • Zásilky nerozvážené z důvodu vážného poškození je nutné nahlásit na podejové středisko
  2. Kontrola záznamů o poškození zásilek na ostatních depech
  3. Kontrola zásilek vyložených navíc/nevyložených podle potvrzené „P“ soupisky (v kufru z CP) – zjistit proč, dát vědět na CP info ohledně nevyložených (zůstalo ve skladu/ nepředáno odesílatelem – opětovný svoz/ vyhlášené pátrání)
  4. Po nakládce řidiči přicházejí jednotlivě do kanceláře – naložit do příslušné „D“ soupisky jen FYZICKY NALOŽENÉ zásilky a svozy!!!
  5. Tisk soupisky a předání řidiči
  6. Případné zásilky patřící na jiné rozvozové depo PŘESMĚROVAT!
  7. Odeslání SMS zákazníkům

Po odjezdu řidičů

  1. Vyhlášení pátrání na zásilky nenalezené po vykládce kmenového kamionu
  2. Nenaložené zásilky předat jinému řidiči nebo nechat na viditelném místě pro zajištění rozvozu později během dne (2. kolo)
  3. Založení Inventurní soupisky „I“ (jako dopravce firma střediska)
    • Naskenování polepek zásilek ve skladu přes PDA
    • Tisk soupisky
      • Následné porovnání soupisky s PL v kanceláři
        • Osobní odběry
        • Dohody na jiný termín doručení
        • Zásilky čekající na rozvoz v druhém kole
        • Reklamace v řešení
        • Čekání na info nutné k rozvozu
        • Nekompletní zásilka
    • Případný dotisk chybějících PL
      • Zjištění, proč nebyl PL vytisknut (možnost nekompletní zásilky)
      • Zařazení přepravy na nejbližší možný rozvoz
      • Informování příjemce o prodlení s omluvou
    • Prověření zásilek dlouho čekající na osobní odběr/info nutné k rozvozu
  4. Vizuální kontrola zásilek na skladě – co zůstalo nerozvezeno, co tam leží už dlouho…
  5. Kontrola rozvozu zásilek našeho podeje (SPEDICE: Statistiky -> Uživatelské dotazy -> nerozvezené zásilky Podej FOFR) – zjištění na dodejových střediscích PROČ se nedoručuje? (příloha)

Během dne

  1. Je třeba stálá přítomnost disponenta v kanceláři – návštěvy, telefonáty, emaily…
    • Vyřizování telefonických a e-mailových dotazů středisek a zákazníků
    • Operativní řešení průběhu přeprav s řidiči na trasách
  2. Sledování příkazů k vyskladnění / objednávek přeprav a e-mailových objednávek zákazníků.
    • Nahlášky ostatním střediskům na druhý den (kontrola data svozu)
      • Případné nahlášky na aktuální den je nutné konzultoval se svozovým střediskem e-mailem/telefonicky
      • Nahlášky na další den je nutné stahovat do 17:00, případně hlásit
    • Stahování příkazů na svoz z plochy
      • Rozdělení na pravidelné svozy v aktuální den a příkazy na další den
      • Naložení přeprav na „D“ soupisky řidičů
    • Tisk polepek na svozy hlášené řidičům během dne
  3. Průběžná kontrola rozvážení/svážení zásilek

Po příjezdu řidičů

  1. Kontrola rozvezených zásilek podle soupisky
    • Vyřazení nerozvezených zásilek ze soupisky (S PŘESNÝM A REÁLNÝM DŮVODEM NEDORUČENÍ)
    • Doplnění zásilek svezených navíc
  2. Součet vybrané hotovosti a převzetí od řidiče
    • Odsouhlasení částky vybrané platební kartou a provedení uzávěrky terminálu
  3. Vyplnění počtu najetých km do soupisky + porovnání s fotografií tachometru
  4. Součet jednotlivých stopů na trase řidiče
  5. Kopii soupisky předat řidiči
  6. KONTROLA papírové soupisky s náhledem tisku soupisky v PC – finální soupiska MUSÍ sedět s realitou – všechny uskutečněné svozy a rozvozy
  7. Info na střediska ohledně nedoručených zásilek – problémy, info, prověření kontaktu atd…

Odpoledne

  1. Zařazení rozvozových zásilek na „P“ soupisku
  2. Obálky, vratné DL, menší zásilky – vkládat do kufru/ bedny na malé zásilky
  3. Vrchní část potvrzených PL roztřídit dle zakládacího střediska + ODSPONKOVAT!
  4. Kontrola nakládky
    • stav zboží na skladě
    • případná identifikace a dotisk chybějících polepek
  5. Vypípnutí „C“ zásilek, pokud nejsou naloženy na linku na CP, kontrola zásilek přes PDA sklad!
    • F+B+P+S musí vždy odjet
  6. Spočtení hotovosti vybrané od řidičů
    • Sepsání výčetky do formuláře
    • Kontrola dle Seznamu dobírek (Statistiky -> Uživatelské dotazy -> Součet denních hotovostních výběrů všech soupisek -> aktuální datum) (příloha)
      • MUSÍ SEDĚT!
      • Dát hotovost + výčetku do obálky – uklidit do trezoru
      • Vypsat podle příjmových pokladních dokladů pokladní knihu (sken + odeslaná statistika poslat na účtárnu)
  7. Založení všech „D“ soupisek do příslušeného šanonu spolu s PL náležícími k daným soupiskám
  8. Potvrzení „D“ soupisek s průběžnou kontrolou stavu a uzávěrek terminálu
  9. Po ukončení nakládky kmenového kamionu a kontroly naložení zásilek ve skladu
    • Odnesení „kufru“ s vratnými DL atd. do kamionu
    • Tisk CMR z „P“ soupisky pro řidiče + zaplombování kamionu
    • Nastavení „P“ soupisky na chytrý telefon
    • Potvrzení „P“ soupisky
  10. Tisk střediskových přepravních listů ze svozů aktuálního dne
    • Modul FOFR -> Prohledávání -> zadat středisko odesílatele i příjemce “kód střediska“, zaškrtnout aktuální datum u odesílatele -> tisk PL (příloha)
    • Uklizení střediskových PL k rozvozům na další den
  11. Kontrola stavu nabíjení chytrých telefonů a platebních terminálů