Dispečeři
Ráno
- Kufr s PL + zběžná kontrola nadrozměrných zásilek v kamionu
- Tisk přepravních listů z „T“ soupisky
- Dotisknutí přepravních listů (PL) od zásilek vyložených navíc (příloha)
- Po naskenování přes PDA skladem se objeví na ploše
- Roztřídění PL podle tras řidičů
- Dotisknutí přepravních listů (PL) od zásilek vyložených navíc (příloha)
- Zaměřit se na:
- Adresa doručení
- Druh zásilky (obal, hmotnost, rozměr)
- Ostatní informace (požadavek na HČ, pevné datum doručení, číst poznámky, avizo…)
- Plátce přepravy (fakturou / hotově)
- Spárovat svoz + rozvoz z jedné adresy
- Modul přepravy – B, F, C, V, P, N, S (příloha)
- U modulu C a N je možné doručení i následující pracovní den – preference rozvozu je vždy týž den
- Nerozvezené zásilky z předchozího dne mají na rozvoz PŘEDNOST
- Výnos
- Přidat PL nerozvezených zásilek z předešlých dnů (dohoda na jiný termín doručení, nerozvezené v modulu C/N) a střediskových zásilek vytištěných předchozí den
- Avizované nahlášky přes EDI (SPEDICE: Modul FOFR -> Seznamy -> Avizované nahlášky z poboček – tisk PL + polepky (příloha)
- Rozdělení tras určuje disponent. Trasy nejsou pevně stanovené
- Po dokončení odnést na sklad PL + telefony a terminály ČSOB
- Založení Dodejových „D“ soupisek podle jednotlivých rozvozů je třeba správně vyplnit jméno řidiče + telefonní číslo + vozidlo + směr (u osobních odběrů do směru „REŽIJNÍ“)
- Založení podejové „P“ soupisky – vyplnit přepravce řidič, telefon, km, cena
- Vystavení seznamu dobírek z předchozího dne Modul FOFR -> dobírky -> Vytvořit nový příkaz…), odeslat data na ZC (příloha)
Doba do odjezdu řidičů
- Vyplnění škodového zápisu u poškozených zásilek nafocených ve skladu (sklad škody fotí a generuje prázdný formulář)
- Podle fotek doplnit předgenerovaný formulář zápisu o škodě (ZOŠ)
- Osoba
- Škodu způsobil
- Místo vzniku
- Kusů poškozeno
- Stručný popis škody
- Na středisku provedeno (rozvážení/nerozvážení zásilky atd.)
- Po vypsání formuláře ZOŠ -> tisk zápis o škodě -> jedná se o konečnou verzi zápisu -> ANO (tímto je ZOŠ odeslán)
- Odeslání ZOŠ na CP do 12:00 hod
- Pokud do 9:00 nejsou ZOŠ hotové je nutné nahlásit na střediska poškození zásilek
- Zásilky nerozvážené z důvodu vážného poškození je nutné nahlásit na podejové středisko
- Podle fotek doplnit předgenerovaný formulář zápisu o škodě (ZOŠ)
- Kontrola záznamů o poškození zásilek na ostatních depech
- Kontrola zásilek vyložených navíc/nevyložených podle potvrzené „P“ soupisky (v kufru z CP) – zjistit proč, dát vědět na CP info ohledně nevyložených (zůstalo ve skladu/ nepředáno odesílatelem – opětovný svoz/ vyhlášené pátrání)
- Po nakládce řidiči přicházejí jednotlivě do kanceláře – naložit do příslušné „D“ soupisky jen FYZICKY NALOŽENÉ zásilky a svozy!!!
- Tisk soupisky a předání řidiči
- Případné zásilky patřící na jiné rozvozové depo PŘESMĚROVAT!
- Odeslání SMS zákazníkům
Po odjezdu řidičů
- Vyhlášení pátrání na zásilky nenalezené po vykládce kmenového kamionu
- Nenaložené zásilky předat jinému řidiči nebo nechat na viditelném místě pro zajištění rozvozu později během dne (2. kolo)
- Založení Inventurní soupisky „I“ (jako dopravce firma střediska)
- Naskenování polepek zásilek ve skladu přes PDA
- Tisk soupisky
- Následné porovnání soupisky s PL v kanceláři
- Osobní odběry
- Dohody na jiný termín doručení
- Zásilky čekající na rozvoz v druhém kole
- Reklamace v řešení
- Čekání na info nutné k rozvozu
- Nekompletní zásilka
- Následné porovnání soupisky s PL v kanceláři
- Případný dotisk chybějících PL
- Zjištění, proč nebyl PL vytisknut (možnost nekompletní zásilky)
- Zařazení přepravy na nejbližší možný rozvoz
- Informování příjemce o prodlení s omluvou
- Prověření zásilek dlouho čekající na osobní odběr/info nutné k rozvozu
- Vizuální kontrola zásilek na skladě – co zůstalo nerozvezeno, co tam leží už dlouho…
- Kontrola rozvozu zásilek našeho podeje (SPEDICE: Statistiky -> Uživatelské dotazy -> nerozvezené zásilky Podej FOFR) – zjištění na dodejových střediscích PROČ se nedoručuje? (příloha)
Během dne
- Je třeba stálá přítomnost disponenta v kanceláři – návštěvy, telefonáty, emaily…
- Vyřizování telefonických a e-mailových dotazů středisek a zákazníků
- Operativní řešení průběhu přeprav s řidiči na trasách
- Sledování příkazů k vyskladnění / objednávek přeprav a e-mailových objednávek zákazníků.
- Nahlášky ostatním střediskům na druhý den (kontrola data svozu)
- Případné nahlášky na aktuální den je nutné konzultoval se svozovým střediskem e-mailem/telefonicky
- Nahlášky na další den je nutné stahovat do 17:00, případně hlásit
- Stahování příkazů na svoz z plochy
- Rozdělení na pravidelné svozy v aktuální den a příkazy na další den
- Naložení přeprav na „D“ soupisky řidičů
- Tisk polepek na svozy hlášené řidičům během dne
- Nahlášky ostatním střediskům na druhý den (kontrola data svozu)
- Průběžná kontrola rozvážení/svážení zásilek
Po příjezdu řidičů
- Kontrola rozvezených zásilek podle soupisky
- Vyřazení nerozvezených zásilek ze soupisky (S PŘESNÝM A REÁLNÝM DŮVODEM NEDORUČENÍ)
- Doplnění zásilek svezených navíc
- Součet vybrané hotovosti a převzetí od řidiče
- Odsouhlasení částky vybrané platební kartou a provedení uzávěrky terminálu
- Vyplnění počtu najetých km do soupisky + porovnání s fotografií tachometru
- Součet jednotlivých stopů na trase řidiče
- Kopii soupisky předat řidiči
- KONTROLA papírové soupisky s náhledem tisku soupisky v PC – finální soupiska MUSÍ sedět s realitou – všechny uskutečněné svozy a rozvozy
- Info na střediska ohledně nedoručených zásilek – problémy, info, prověření kontaktu atd…
Odpoledne
- Zařazení rozvozových zásilek na „P“ soupisku
- Obálky, vratné DL, menší zásilky – vkládat do kufru/ bedny na malé zásilky
- Vrchní část potvrzených PL roztřídit dle zakládacího střediska + ODSPONKOVAT!
- Kontrola nakládky
- stav zboží na skladě
- případná identifikace a dotisk chybějících polepek
- Vypípnutí „C“ zásilek, pokud nejsou naloženy na linku na CP, kontrola zásilek přes PDA sklad!
- F+B+P+S musí vždy odjet
- Spočtení hotovosti vybrané od řidičů
- Sepsání výčetky do formuláře
- Kontrola dle Seznamu dobírek (Statistiky -> Uživatelské dotazy -> Součet denních hotovostních výběrů všech soupisek -> aktuální datum) (příloha)
- MUSÍ SEDĚT!
- Dát hotovost + výčetku do obálky – uklidit do trezoru
- Vypsat podle příjmových pokladních dokladů pokladní knihu (sken + odeslaná statistika poslat na účtárnu)
- Založení všech „D“ soupisek do příslušeného šanonu spolu s PL náležícími k daným soupiskám
- Potvrzení „D“ soupisek s průběžnou kontrolou stavu a uzávěrek terminálu
- Po ukončení nakládky kmenového kamionu a kontroly naložení zásilek ve skladu
- Odnesení „kufru“ s vratnými DL atd. do kamionu
- Tisk CMR z „P“ soupisky pro řidiče + zaplombování kamionu
- Nastavení „P“ soupisky na chytrý telefon
- Potvrzení „P“ soupisky
- Tisk střediskových přepravních listů ze svozů aktuálního dne
- Modul FOFR -> Prohledávání -> zadat středisko odesílatele i příjemce “kód střediska“, zaškrtnout aktuální datum u odesílatele -> tisk PL (příloha)
- Uklizení střediskových PL k rozvozům na další den
- Kontrola stavu nabíjení chytrých telefonů a platebních terminálů
