Od 1.1.2026 bude ukončen provoz staré metody „PrijemDat“ z důvodu ukončení podpory a bude plně nahrazena novou metodou „PrijemDat_v2“.
Vývoj původní metody „PrijemDat“ byl již ukončen a delší dobu docházelo pouze k její údržbě. Novější metoda „PrijemDat_v2“ se ukázala jako spolehlivější, rychlejší a výkonnější. Má nové funkce, které dalece přesahují možnosti staré verze. Vzhledem k tomu bude ukončen příjem dat přes starou verzi metody ws k 31.12.2025. Tento termín by mněl poskytnout více než dodatek času pro přechod na aktuální verzi zákazníkům, kteří tak ještě neučinili.
Změny implementace
Přechod na novou verzi je jednoduchý a vyžaduje minimální úpravy.
Potřebné kroky jsou:
- Změnit název volané metody na „PrijemDat_v2“.
- Tato úprava je individuální na implementaci na straně volajícího (WSDL reimport, úprava Curl volání, přímé PHP apod.)
- Upravit zpracování výstupu, místo plain textu je výstup v XML.
- Tento formát nám umožňuje vracet více informací najednou a je jednodušší na zpracování na obou stranách.
- Případně upravit vstupní XML data aby splňovali pravidla XSD schématu.
- Popis přijímaných XML elementů i schéma si lze prohlédnout a stáhnout z dokumentace.
Vstupní parametry, endpoint API a vše ostatní zůstává stejné.
Kompletní dokumentace API : https://info.tfw.cz/import-objednavek-netspedice/
Výhody
Jedna z největších výhod nové veze je výše zmíněný výstup v XML. V případě přijetí objednávky okamžitě vrací číslo zásilky, které můžete dále využít například ke sledování jejího stavu. V opačném případě vrací služba množství chybových hlášek, které jsou čitelné a dostatečně detailní aby vysvětlili důvod odmítnutí, či chybu v datech. Detailní popis metody včetně příkladu výstupů naleznete na adrese: https://info.tfw.cz/import-objednavek-netspedice/2/#prijemDat_v2
Oproti původní metodě nabízí novější metoda „PrijemDat_v2“, validaci XML dat ještě před zpracováním objednávky, a případné vrácení upozornění na případné chyby v datech. Také uživatele upozorní na chyby, které mohou vést k chybnému výpočtu ceny. Některé chyby v XML datech navíc umí automaticky opravit a dále zpracovat, aniž by musela celý API požadavek vracet volajícímu, pokud je to možné. V případě, že v nové metodě jsou přijata data s automatickým odesláním, je nutná kontrola vykonána před samotným přijetím objednávky a v případě úspěšné kontroly je zpracování objednávky téměř okamžité a nestává se, že by jejich další zpracování nebylo provedeno.
V případě nejasností Vám rádi pomůžeme s Vaší implementací API, stačí nás kontaktovat s Vaším problémem na e-mailové adrese: it@transforwarding.cz
