Výnos do patra je nejdříve třeba povolit firmě ve Spedici. V okně Seznam firem v záložce „Ceník, slevy a nastavení fakturace firmy“ se nachází možnost „výnos do patra“, kde je třeba nastavit ceník pro výnos, aby se služba zákazníkovi aktivovala.

Po vybrání ceníku pro výnos do patra se při pořizování objednávky v netspedici objeví firmě nové možnosti:
- Výnos do patra – podlaží
- Udává, do kterého patra vyžaduje zákazník výnos (sklep číslem -1, patra 1 až n).
- Výběr zboží pro výnos
- Pro výnos je možné vybrat maximálně 3 kusy zboží, každý maximálně do 60kg váhy. V případě překročení hranice je vypsáno varovné hlášení a není vypočtena cena.

V dolní části stránky se nově zobrazuje celková cena za výnos do patra za všechny zvolené kusy zboží dohromady.

V programu Spedice při pořizování přeprav FOFR, v záložce „Hlavní informace“ je nyní u příjemce zobrazeno nové pole „výnos do patra“, kde se zadává číslo patra, a níže je vypočtená cena samotného výnosu.

Na záložce zboží je pro zvolený řádek zaškrtávátko „výnos do patra“, které určuje, zda zboží z daného řádku je určené pro výnos do patra.

U přepravního listu je uvedeno v poznámce, že se jedná o asistovaný výnos, do kterého patra a dále je zvýrazněno vodoznakem (viz. body 1, 2, 3).

V příkazech je pro informaci dispečerovi zobrazena informace o nové objednávce pro výnos do patra. Poznámku je třeba ručně smazat, až nebude potřeba.

Po odeslání zásilky na centrální překladiště dojde také k automatickému odeslání e-mailové avizace příjemci s instrukcemi a podmínkami výnosu do patra.
Na soupisce je v levé části vypsáno číslo, do kterého patra je vyžadován asistovaný výnos, pokud se zde žádné číslo nenachází, nejedná se o asistovaný výnos.

V samotné aplikaci pro řidiče je zvýrazněno, že se jedná o výnos do patra a případně do jakého čísla podlaží. Dále jsou informativně uvedeny důležité kroky pro řidiče.

